Giuseppe Sandro Mela.
2018-04-10.
«Sales of new cars increased strongly across Germany in February, industry data showed Friday. The number of new cars registered on the country’s roads rose by 7 percent to 261,700 last month, the VDA manufacturers’ association said in a fresh report.
The figure brought the total for the first two months of the year to 531,000, the highest level since 1999, the industry lobby group said in a statement.
Nonetheless, sales of new diesel cars continued to decline, separate data from the KBA vehicle licensing authority revealed.
While 62.9 percent of new cars were gasoline-powered, diesel vehicles accounted for just 32.5 percent in February, marking a staggering 19.5-percentage-point drop from a year earlier.
Looming driving bans
Diesel drivers, politicians and industry watchers closely followed a court ruling earlier this week that paved the way for older diesel cars to be banned from a number of cities because of their high NOx emissions.
There is much discord over how to bring down air pollution levels in cities and whether the situation can be improved without actually imposing driving bans.
Over the first two months, domestic carmakers increased their German sales by around 8 percent, while foreign manufacturers managed to shift 13 percent more cars year on year, VDA officials reported.» [Fonte]
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Nei primi due mesi dell’anno in Germania sono state vendute 531,000 automobili: le automobili con motore diesel erano il 32.5%, con un calo anno/anno del 19.5%. 300,000 automobili diesel vendute in meno non è cifra da poco, un danno minimo stimato di 15 miliardi di euro. Ma questo è solo il danno dalle mancate vendite. Il vero danno è legato al circolante.
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Trump. Epa. Saranno rivisti i livelli massimi di emissioni degli automezzi.
Gli Stati Uniti innalzeranno le emissioni massime consentite per le automobili diesel, per cui il loro mercato non dovrebbe risentire troppo dei rumors su questo tipo di motore.
La Germania invece non solo non ha variato la legge che stabilisce le emissioni massime tollerabili, ma si trova anche un buon numero di Corti di Giustizia che hanno proibito la circolazione delle autovetture diesel nelle principali città tedesche. Inquinano: quindi, tutti a piedi
Adesso il Governo tedesco si trova tra due fuochi.
German court rules cities can ban diesel cars to tackle pollution.
Court ruling marks a ‘dark day’ for German diesel cars.
Federal court gives green light for diesel ban in German cities.
O il Governo federale tedesco cambia i massimali nella legge sulle emissioni diesel, perdendoci la faccia peraltro già persa, oppure mette immediatamente in crisi tutto il settore dell’automotive, ossia quello che una volta era la sua principale fonte di finanziamenti.
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Per non parlare dei tedeschi inferociti. Hanno firmato cambiali su cambiali per potersi permettere un’automobile nuova ed adesso scoprono che non la possono usare. Almeno a prima vista questo sembrerebbe essere un cattivo segnale elettorale.
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In realtà il Governo tedesco sta meditando una manovra liberal classica.
Far montare in modo coatto un device che riduca le emissioni, il tutto a spese del Contribuente. Che poi funzioni mica che sia detto, ovviamente.
«The German government could be planning a multibillion euro scheme to retrofit diesel cars to cut emissions»
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«The government desperately wants to avoid diesel cars being banned from city centers»
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«The plan reportedly calls for the creation of a multibillion euro fund financed jointly by car companies and the German government to retrofit diesel cars with filtration technology»
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«The process would initially target diesel engines for which retrofit kits already exist, mainly US export models.»
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«The retrofitting would initially take place in regions under threat of driving bans, namely Stuttgart, the Rhine-Main area and Munich»
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«To date, German car makers have insisted on a software solution to their emissions fraud, arguing hardware upgrades are too costly and expensive»
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«Millions of German-made diesel cars, from various manufacturers, were rigged to defeat emissions tests»
5 pensieri riguardo “Merkel. Dieselgate. Di masochismo si può anche morire.”
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