Pubblicato in: Cina, Commercio, Geopolitica Mondiale

Cina – Europa. Gennaio. Da Manzhouli sono partiti 331 treni, +59.9% anno su anno.

Giuseppe Sandro Mela.

2021-02-21.

Cina Manzhouli 001

«Manzhouli, China’s largest land port, handled a growing number of China-Europe freight trains in January»

«A total of 331 cross-border freight trains went through the port in January, up 59.9 percent year on year, marking growth for 11 consecutive months»

«Of the total, the port handled 157 outbound trains, an increase of 27.6 percent year on year, while the number of inbound trains soared by 107.1 percent year on year to 174»

«The outbound China-Europe freight trains through Manzhouli can reach 13 European countries»

«The imported and exported goods mainly include daily necessities, electrical products, industrial machinery, metals and agricultural products»

«short freight time, low price and high efficiency, have played an important role in ensuring smooth logistics and stable material supply in China and European countries»

* * * * * * *

Ferrovia Cina – Europa. 2020. 12,400 treni, +50% anno su anno.

Ferrovia Cina, Kyrgyzstan, Tajikistan, Iran, Afganistan, più Uzbekistan e Turkmenistan.

Nepal. Belt and Road. Progetto di collegamento ferroviario moderno con la Cina.

Rep Ceka e Cina. Attiva la ferrovia Praga – Yiwu.

Kenya. Nuova linea ferroviaria Nairobi – Mombasa finanziata dalla Cina.

Cina. Xi Jinping si meriterebbe il Premio Nobel per l’economia.

Ferrovia Yiwu-Xinjiang-Europe. 11,920 km in dieci giorni. 1,033 convogli al mese.

*

La costruzione di interporti ferroviari, ed il loro collegamento alla rete ferroviaria, permette alla Cina di portare lavoro produttivo nelle sue zone periferiche, sottosviluppate. Non elargizione di sussidi, bensì allestimento di infrastrutture.

Questo discorso vale anche per l’interporto di Manzhouli, che ha generato quasi trentamila posti di lavoro degni di quel nome, per non parlare dell’indotto.

Ma la direttrice verso l’Europa non è certamente l’unica.

Cina. New Silk Road. Qualche difficoltà nel sud-est asiatico.

Cina. La diplomazia ferroviaria.

Al contrario degli Stati Uniti e dell’Occidente in genere, massimamente le Nazioni Unite, la Cina non vincola i propri investimenti alla soddisfazione di propri modi di vedere e sentire i problemi etici e morali. Accetta le altre realtà così come esse siano e richiede solo rapporti paritetici. La Cina investe in Africa ed Asia soprattutto in progetti infrastrutturali, quali ferrovie e strade.

Il conseguente indotto alimenta quindi il perfezionamento dei rapporti politici.

*

Xinhua. China’s largest land port sees rising number of China-Europe freight trains

HOHHOT, Feb. 7 (Xinhua) — Manzhouli, China’s largest land port, handled a growing number of China-Europe freight trains in January, local authorities said.

A total of 331 cross-border freight trains went through the port in January, up 59.9 percent year on year, marking growth for 11 consecutive months, said the Manzhouli station under China Railway Harbin Group.

Of the total, the port handled 157 outbound trains, an increase of 27.6 percent year on year, while the number of inbound trains soared by 107.1 percent year on year to 174.

The outbound China-Europe freight trains through Manzhouli can reach 13 European countries. The imported and exported goods mainly include daily necessities, electrical products, industrial machinery, metals and agricultural products.

The global sea and air transport capacity has been severely affected by the COVID-19 pandemic, while the China-Europe freight trains, due to advantages such as short freight time, low price and high efficiency, have played an important role in ensuring smooth logistics and stable material supply in China and European countries.

Un pensiero riguardo “Cina – Europa. Gennaio. Da Manzhouli sono partiti 331 treni, +59.9% anno su anno.

I commenti sono chiusi.