Pubblicato in: Cina, Economia e Produzione Industriale

Daimler, Mercedes Benz, ha ripreso la produzione in Cina.

Giuseppe Sandro Mela.

2020-04-30.

Daimler 001

Daimler è una società internazionale sia per centri di produzione sia come mercati.

Sicuramente il centro direzionale è in Germania, così come parte non indifferente di impianti e come mercato domestico, ma l’orizzonte gestionale spazia su tutto il mondo. In un certo qual senso, forma uno stato dentro uno stato. I suoi interessi potrebbero anche essere diversi da quelli del Governo.

«Mercedes-Benz maker Daimler has seen business stabilise in China after the country ended coronavirus lockdowns»

«Mercedes-Benz delivered a total of approximately 477,400 passenger cars worldwide between January and March»

«China bought 694,200 Mercedes-Benz cars last year, 29% of total sales.»

«In China alone, we sold around 50,000 vehicles again in March»

* * * * * * *

Daimler ricava dal mercato cinese circa il 29% del suo fatturato. È sequenziale che veda di buon occhio la ripresa della produzione locale, anche considerando come questa sia ancora bloccata in quasi tutto il mondo industrializzato.

Tuttavia si potrebbe notare come i paesi che riuscissero a riprendere la produzione prima di altri potrebbero esere in grado di eroderne margini di mercato.

*


Daimler says China business picks up again: report.

Mercedes-Benz maker Daimler (DAIGn.DE) has seen business stabilise in China after the country ended coronavirus lockdowns, a senior manager at the German carmaker told a newspaper on Sunday.

“In China alone, we sold around 50,000 vehicles again in March. That makes us confident,”, said Markus Schaefer, managing board member for production, told Bild am Sonntag newspaper.

Mercedes-Benz delivered a total of approximately 477,400 passenger cars worldwide between January and March. The report did not say how many of those went to customers in China, who bought 694,200 Mercedes-Benz cars last year, 29% of total sales.

Starting Monday, cars are set to roll off Daimler’s assembly line again in Germany. The Sindelfingen and Bremen passenger-car plants will start production of E- and S-Class vehicles.

China is the largest market for the S-Class built in Sindelfingen. Normally several hundred vehicles roll off the assembly line in Sindelfingen every day.

“We won’t reach this number right away when production starts next week,” said Schaefer.

Daimler reported a plunge of nearly 70% in first-quarter operating profit on Thursday due to the pandemic and warned that the cash flow it uses to pay dividends would fall this year.