Pubblicato in: Devoluzione socialismo, Russia, Unione Europea

Russia. Ritirerebbe la licenza a France 24 ed a Deutsche Welle.

Giuseppe Sandro Mela.

2018-07-07.

Kremlino 001

Nel 1980 era stato introdotto all’interno del Manuale Diagnostico e Statistico dei Disturbi Mentali (DSM III) il Disturbo della Personalità Multipla (attualmente denominato Disturbo Dissociativo dell’Identità, dalla IV edizione del DSM – 1994).

Tale disturbo è caratterizzato dalla presenza di due o più identità distinte. Questo comporta una forte compromissione della continuità del senso di sé, accompagnata da alterazioni negli affetti, nei comportamenti, nella coscienza, nella memoria, nella percezione, nella cognizione e nelle funzioni senso-motorie. Queste alterazioni possono essere auto-riferite o riportate da terzi.

Anche se non patognomonica, si constata spesso la simultanea presenza di Ddi con la schizofrenia di tipo paranoide, caratterizzata da delirio di persecuzione: il soggetto ritiene di vivere in un mondo da lui ritenuto essere ostile. Ritiene di essere vittima delle azioni malevole delle altre persone, e rimugina sui contenuti dei suoi deliri, che rappresentano di fatto l’unica giustificazione alle proprie sofferenze. Alcol e droghe solitamente inducono sia dissociazione della personalità sia schizofrenia.

* * * * * * * *

Molte grandi nazioni europee sembrerebbero soffrire di dissociazione della personalità unita a schizofrenia paranoide.

La Germania politica reclama a gran voce sanzioni sempre più severe nei confronti della Russia, accusandola sì di cose anche vere, ma molte di pura fantasia, come per esempio l’accusa di aver manipolato i risultati elettorali al punto di aver cambiato il decorso della storia. Che la Russia sia militarmente potente è un dato di fatto, ma che sia onnipotente è cosa tutta da dimostrare.

Nel contempo, i tedeschi sono ciccioli e lingua in bocca con i russi per la costruzione del gasdotto Nord Stream 2, delocalizzano in Russia interi stabilimenti per la costruzione di motori di automobili, e commerciano allegramente con la Russia alla faccia del sanzioni che agli altri impongono di osservare.

Germania. L’ex-cancelliere Spd Schröder nel board della russa Rosneft.

Già: ma la Rosneft è sotto sanzioni.

* * * * * * *

«Russia said it might strip the licenses of France 24TV channel and Germany broadcaster Deutsche Welle»

*

«The threat came a day after the French media regulator (CSA) warned RT’s French office, accusing it of misrepresenting facts»

*

«During an analysis of the licensing agreements in (watchdog) Roskomnadzor’s possession, it has been established that the editorial activity of (France 24) is under the control of a foreign legal entity»

*

«The official pointed out that this would violate a Russian media law introduced in 2015 which restricts foreign ownership of media companies in Russia to 20 percent or less»

* * *

A nostro parere, sia France 24 sia Deutsche Welle svolgono un ruolo quasi indispensabile nel panorama giornalistico internazionale.

La loro lettura conferisce la certezza quasi assoluta che è vero il contrario di quanto essi asseriscono: come si vede, svolgono un ruolo della massima importanza.


→ Paris Guardian. 2018-07-02. Russia threatens to strip French, German media off licences

– The move comes at a time when relations between the West and Moscow have hit a new low

– Russia said it might strip the licenses of France 24TV channel and Germany broadcaster Deutsche Welle

– The threat came a day after the French media regulator (CSA) warned RT’s French office, accusing it of misrepresenting facts

*

MOSCOW, Russia – As the conflict between Russia and the West intensifies, now, Russia has warned that it might strip the France 24 TV channel and German broadcaster Deutsche Welle of their Russian operating licenses.

Ties between the West and Moscow have deteriorated dramatically over the last few months and Russia’s recent warning to European broadcasters came a day after French authorities accused Russian broadcaster RT of airing distortions about the conflict in Syria.

In a statement issued in Russian news agencies, the country’s communications watchdog said that it may act against the French media outlet.

This is not the first time Russia has threatened foreign outlets with expulsion using laws regulating media ownership.

Russia has previously responded to measures taken by foreign governments against RT by tit-for-tat measures against outlets from foreign countries.

The French media regulator (CSA) issued a warning to RT’s French office last week, accusing it of misrepresenting facts in a news bulletin about events in Syria.

In the particular report, RT’s program had questioned whether chemical attacks in the eastern region of Ghouta had really occurred.

The report further accused a local group of fabricating the attack and its effects on the local population.

Meanwhile, in response, Russian news agency RIA quoted a Russian broadcasting industry source as saying, “During an analysis of the licensing agreements in (watchdog) Roskomnadzor’s possession, it has been established that the editorial activity of (France 24) is under the control of a foreign legal entity.”

The official pointed out that this would violate a Russian media law introduced in 2015 which restricts foreign ownership of media companies in Russia to 20 percent or less.

In a report, Interfax news agency further noted that Roskomnadzor could now ask a court to strip Media Communications, a Russian entity, of its license to broadcast France 24 in Russia.

Further intensifying the threat, RT chief Margarita Simonyan was quoted as saying in RIA, “Unlike others, Russia can afford such a luxury as reciprocal measures.”

Subsequently, a committee of the upper house of the Russian parliament said that it would ask “the regulatory authorities” to examine how Germany’s Deutsche Welle is complying with Russian legislation.

Annunci