Pubblicato in: Armamenti, Unione Europea

Germania. I trasporti militari Airbus A400M non funzionano. – NYT

Giuseppe Sandro Mela.

2018-04-01.

2018-03-29__Airbus__001

«a confidential German military report obtained by Reuters showed»

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«impossible to carry out medical evacuations and other short-term missions»

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«The report said the lack of a networked computer system required entry of data such as fuel usage into multiple systems, which meant it could take up to 50 man-hours to plan a mission»

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«it is not acceptable from an operational view and must be shortened significantly»

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«the aircraft would not meet all tactical requirements»

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Cercando di usare penna benevola, Airbus è una ditta decotta, incapace di produrre un qualcosa di funzionante, che si sostiene solo grazie ai finanziamenti pubblici e che riesce ancora a vendere qualcosa solo dopo immani pressioni politiche.

Per un aereo militare dover impiegare cinquanta ore per pianificare una missione è un qualcosa fuori dal bene dell’intelletto.

Poi, tutti si sciacquano la bocca delle nuove frontiere della elettronica, della intelligenza artificiale, e della robotica.

Ci si accontenterebbe anche solo di una produzione che funzionasse.

Nota.

La tessera dl partito socialista non è sinonimo di bravura nella progettazione degli aerei, né giustifica stipendi iperborei. Similmente, Airbus avrà sicuramente una gran parte di personale femminile, ma messa in questa maniera avremmo preferito che fosse rimasta biecamente maschilista.

Lasciamo al Lettore l’onere di calcolarsi quanto sia già costata Airbus alle tasche del Contribuente europeo.


The New York Times. 2018-03-29. Exclusive: German Military Report Airbus A400M Transport Still in Trouble

BERLIN — The Airbus A400M military transport programme faces continued problems such a cumbersome mission planning system that makes it impossible to carry out medical evacuations and other short-term missions, a confidential German military report obtained by Reuters showed.

The report said the lack of a networked computer system required entry of data such as fuel usage into multiple systems, which meant it could take up to 50 man-hours to plan a mission. This, it said, “is not acceptable from an operational view and must be shortened significantly.”

In addition, the report cited a “significant risk” that the aircraft would not meet all tactical requirements by the time the German military retires its current fleet of aging C-160 Transall transport planes after 2021.

Airbus, which last month took a new 1.3 billion euro charge on the troubled A400M programme, declined to comment on the German report.

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